Föräldramöte på nya skolan

Igår var jag och stortrollets pappa på första föräldramötet i nya skolan. Det var faktiskt mer intressant än vad hade väntat mig. Fick mig en ganska bra inblick i hur det fungerar i den nya skolan och framförallt i den nya klassen. Deras lärare kommer nog vara bra för stortrollets framsteg framöver. Men rätt attityd från henne och en massa jobb från mitt och pappans håll kommer detta bli kanon tror jag!!! Eller iaf så hoppas jag verkligen på det. En nystart för stortrollet, är det bästa, att få komma bort från allt skit i gamla skolan.

Hipp hipp hurra för nya tider!!!


Så imorgon bär det iväg med honom till nya klassen, mamma ska vara med någon timme sådär på förmiddagen. Stortrollet säger att det känns spännande, men jobbigt att jag ska vara med skrattar. Men det är bara att gilla läget... för det är fröken A som har bestämt det :D Iaf lite skoj för mig ;)

Ikväll ska vi skriva ett rutinschema jag och stortrollet tillsammans, bestämma läxtider och pluggning, tv och datatider, lektider och lite annat. Allt för att vi tillsammans ska komma överens om när, var, hur osv... så inte det ska bli massa bråk i början. När man är van vid annat, är det ju svårt att ställa om sig över en natt, så vi ska göra det för att "komma ihåg och inte glömma" som stortrollet sa. Lilltrollet ska oxå få ett eget schema, eftersom han vart lite sur när storebror skulle få men inte han... men här fixar vi galoppen iaf :) Så lilltrollet blir säkert nöjd han med innan kvällen är över :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0