Helgen som varit..

Fredagen:

Innebar studebesök på Ljustadalens skola, för stortrollet och mig. Mycket givande möte med rektorn och lärare. Känns bra och det verkar som det blir flytt redan innan påsk.

For på en liten tur och handlade till middagen som bestod av Kyckling/pasta sallad. Vilket INTE ALLS tilltalade stortrollet, vilket det blev ett helsikes liv om.

Men här gör vi inga undantag, det som serveras serveras, och gillar man det inte, får man gå hungrig.. tills nästa gång man ska äta... Hårt?! Ja, kanske, men för att få honom att inte vara så matkräsen, måste jag tyvärr gå hårt mot hårt!

Kvällens höjdpunkt var när VD började... sen var jag så trötter, att det begavs sig till sängkammaren. Men älsklingen, som är lite mer känslig än jag, kunde inte sova, pga bråk och skrik från grannarna. En snefylla tror vi det beror på. Så han sov på soffan en stor del av natten, och själv vakna jag bara mellan varven av det. JÄKLA GRANNAR att ställa till det... är ju mysigare att ha älsklingen bervid sig!!!

Lördagen:

Barnen väkte oss vid 8 tiden och sen var det ju full rulle. For på Elgiganten och inhandlade kopplingar till antennsladden, så barnen får egna kanaler på sitt rum oxå.

Efter det hade jag så hemskt ont i mitt blygben, så var tvungen att lägga mig ner en stund på soffan. Somna faktiskt, medans barnen busade på rummet och älsklingen satt vid datorn.

Efter ett tag kom Ida och Stig hit för att hjälpa oss borra i betongväggen... vi har ju ingen slagborrmaskin själv. Så bra när man har vänner som kan hjälpa till =) TUSEN TACK!!! Så nu har vi en jättefin hylla uppskruvad på väggen i köket! LOVLEY!!

Grillpermiären vi tänkte ha, vart ju bara "blöjparty", grillarna tog sig inte, så vi fick steka köttet och göra allt inne. Men vi surar inte... bättre lycka nästa gång!!! Pappa/Morfar som var bjuden på middag, njöt iaf :) Och barnen, båda två, åt som aldrig förr... GOTT!!! var det vi fick ur dem skrattar.

Efter den misslyckade permiären, begav vi oss till Anki och fick oss lite fika och socialt umgänge. Regnbågsmuffins med jättesöt glacyr fick vi! JÄTTEGOTT!!! Hoppas på att Ida har fotat dem, så vi kan få lägga upp dem här på bloggen...

Hem och ungarna fick se på film innan nattning, och inget bråk för att lägga sig, lite små samtal och sen vart det tyst. Själv roade jag o älsklingen oss med att se på nån jättekrockodil som var på jakt... uff... gillar inte sånna filmer, vart tvungen att kliva upp ur soffan några omgångar... skrattar...

Söndagen:

Är iofs inte slut ännu, men man känner av att helgen börjar närma sig sin ende. För stortrollet ska åka hem till sin pappa och så blir vi bara 3 igen. Men idag lät grabbarna oss sova till kl 9!!! Sovmorgon! Underbart som bara den, det behövdes verkligen.

Ställde mig och diska, älsklingen hjälpte stortrollet att fixa till ett spel på datorn, och lilltrollet tog sig ett bad. Underbar start på morgonen faktiskt. När lilltrollet var klar, hoppade stortrollet ner i badet och lilltrollet tog över datahanteringen. Gick väl lite sådär... Men han lär sig med tiden han oxå :)

Nu har vi precis ätit lunch (pannkakor och rårörda blåbär) gott!! Länge sedan jag åt pannkisar, men orkade ju bara 2 små fjuttiga ena... orkar inte äta så mycket nuförtiden... det sätter stopp!! Men jag tror att barnmorskan kommer bli glad, för jag tror inte att jag gått ner nått mer... (Hon skällde på mig om det sist vi var där)

Disken kallar!!! Vi hörs senare...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0