Påskhysteri...

Alltså, det gäller ju inte bara påsken... julen, alla hjärtans dag, midsommar, halloween... ja alla dessa helgdagar som ska vara så hysteriskt... Låååångt långt innan det ens är dags, finns det massa saker att välja mellan i butiker, man ser som nu inför påsken, ÄGG!!! ägg ägg ägg överallt, i alla dess former, färger! Fjädrar, buskar, pinnar, höns, små söta kycklingar... Ja ni fattar vad jag menar?!

Jag gillar påsken med alla dessa färger och myset med godis från påskägg... Älskar att se dessa små påskkärringar som springer runt under skärtorsdagen. De är ju för gulliga... och vill mina grabbar vara påskkärring även de i år, så absolut ska de få vara det oxå. Men varför så överdrivet med allt?, det är min fråga... Flera månader i förväg?!

Kanske bara jag som känner såhär?!



Jag är bara ute efter sötsakerna ;)

Kommentarer
Postat av: Sanne

Jag tycker i det stora hela att alla högtider har blivit hysteri..

Själv firar vi inte parken något speciellt, mer än ger barnen påskägg.

Julen är ju ett måste, och likaså nyår och midsommar. Alla hjärtans dag, hmm, klart man blir glad om man blir uppvaktad ;)

Men det e väl i princip dom högtiderna som vi firar.

Men visst har påsken fina färger, gult, lila är väl favoriterna och de färger som hör till påsken.

Sen e det ju oxå som så att ju äldre barnen blir desto mindre vill dom fira högtider som påsk och hallowen.



Kramar från Skånetösen

2011-04-09 @ 06:32:05
URL: http://www.sanne.jisadesign.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0