Skärtorsdag

Det är ju helt otroligt vad tiden går fort fram... Hinner inte riktigt med! Så mycket som skulle behövas göras, köpas och fixas... men tiden, pengarna och orken liksom finner sig inte. Å nu är det redan PÅSK! Skärtorsdagen.. dagen jag älskade som barn, när man fick klä ut sig till påskkärring och skramla ihop godis och pengar i höghusen man bodde.

Denna skärtorsdag åker lilltrollet till sin pappa och stortrollet ska vara hos sin farmor. Alltså kommer jag och älsklingen få en barnfri påsk. Känns skönt på ett sätt, men samtidigt känns det lite tråkigt att inte kunna klä ut ungarna och gå runt med dem, precis som när jag var liten. Inget påskpyssel, målande av ägg eller ens mysa med påskägg tillsammans. 

Men vi ska nog försöka göra det bästa av situationen iaf, får väl sätta mig med älsklingen och måla ägg istället... TVINGA honom att vara med och påskäggsmysa med mig oxå ;) skrattar. Vi får väl se hur det går?!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0