Stortrollet vill byta nu...

... helst redan i fredags när vi var där... men liiite mer tålamod än så får han ha. Efter studiebesöket idag, så sa rektorn att han skulle få börja redan innan påsk, bara för att vänja sig vid den nya skolan och få komma in i klassen ordentligt. För då känns det bättre till hösten då han börjar i 2an. 

Stortrollet var helt överväldigad över hur stor skolan var, "mamma jag känner mig lite förvirrad, med alla dörrar, korridorer... det är ju så stort här - men coolt!" Skrattar, hans egna ord om den nya skolan. Och jag kan hålla med om att det var stort... jag själv skulle nog gå vilse där, om vi inte haft med rektorn!!!

Fick träffa klasslärarna från 1:an och även specialpedagogen, sjuksköterskan och sen ska vi även få träffa kuratorn vid ett annat tillfälle. Man måste se till att alla som ska vara inblandad i en bättre skolgång för stortrollet, kopplas in redan i starten.

Nu hoppas jag bara att det blir bätter, inget förändras över en natt, tålamod och massa massa arbete!!! Det är vad som gäller en tid framöver nu... Men inombords känns det bra och stortrollet verkar känna att det är rätt oxå.

Här ska stortrollet gå!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0