Graviditeten = Bantningskur!?!?!

Verkar inte bättre... För när jag gick in i denna graviditet, så vägde jag faktiskt.. hör och häpna... 87kg!!! Jopp, jag var en sån där "liten tjockis"... Själv vill jag väl egentligen kalla det för "liten och go" ;)


I fredags var vi och skrev in oss på mödravården här i Sundsvall. Och numer finns det ju ingen här ute fär vi bor, så vi får åka ända in till centrum för att ta oss till MVC. Och ska jag nu efter första mötet göra en liten värdering, så saknar jag verkligen syster Greta och mödravården i Övertorneå!!! Det är lite mer familjeärt. Här kändes det faktiskt lite stelt och konstigt... får man säga så??!!


Men iaf så skulle de ju då ha uppgifter om hur familjeförhållandena såg ut idag, tidigare liv, sambons uppgifter, alkoholvanor och tobaksvanor. Å ja... visst jag skäms lite att säga det, men jo jag röker ännu. Dock mindre än innan, men ändå. Och nej, jag har inte rätta viljan eller orken att sluta... så SNÄLLA.... jag har redan hört massor av olika berättelser, folk som dömmer mig och massa sånt. Och ärligt... jag orkar fan inte mer av det. Så INTE ett ord!!!


Enligt den såkallade sista mensen, så ska jag ha den 17 juni och enligt ultraljudet ska jag ha den 29 juni. Så någon gång där imellan ska jag föda barn!! Detta har skapat hejvilt gissande när bebben ska komma, och det kan de ju få roa sig med skrattar. Får ni gärna göra oxå om ni känner för det. Det andra de gissas massor om är ju könet på bebben. För det har vi inte tagit reda på heller. Så datum och kön är den stora frågan runt om i vänkretsen. Ska bli kul å se vem som har rätt ;)


Själv tror jag på att det blir en "kickboxer" för magen hoppar å studsar åt alla håll som "den" kickar där inne. Tror det är tidiga rymmingsförsök skrattar. Ibland hoppar verkligen magen så pass att jag tror tom att jag ska flyttas runt i soffan. Ganska kul att se på!


Nåja, blodtrycket var som de kallade det "otroligt bra" och även blodsockermätningen var "såååå otroligt bra" (4.0 efter att ha druckit en hel del cola", så verkar som jag mår TOPPEN!!! skrattar. Och ärligt det gör jag ju egentligen, bara smärtan som gör att det blir jobbigt. Kanske lite tröttheten med, men det blir nog bättre... POSITIVITET!!! (Iaf så försöker jag ;) )


Ni som undrar lite om bebben där innen: Jo, den ska må jätte bra, som de säger. På torsdag ska vi mäta magen och se hur stor bebben är och hjärtljuden hittills har legat mellan 159 och 172 hjärtslag. Jag tyckte det var otroligt högt, men enligt sjukhuset, där jag var senast och lyssnade, skulle det vara så normalt så. (Grabbarna K och R låg ju bara på 135 - 145 ungefär) så kanske inte konstigt att jag tyckte det var högt skrattar.


Det var lite om graviditeten och uppdatering sker väl kanske på torsdag, kanske tidigare om det skulle hända nått. Men tills dess... Slut bebbetalk tonight!!!

Kommentarer
Postat av: Susanne Jörgensen

Hej gumman!

Hörre du, du kan inte först börja med att skriva - graviditet - bantning? Och sen skriver du Vad du vägde när du skrevs in, men sen glömde du nog bort att skriva vad du väger nu asg



När jag väntade Jonathan, så vägde jag 80 kg tid inskrivngen, sen gick jag ner jätte mycket i början, så totalt gick jag upp 2 kg på hela graviditeten. Jag vägde 82 när jag skulle in på förlossningen. Rena rama ramaskriket blev det dom sista två månaderna, han var 40% för liten, bla bla bla... två dagar innan han föddes skulle han enligt ultraljud våga runt 1900 gram, men när han föddes 2 dagar senare vägde han 2835 gram. Gör till saken att med Jenny gick jag upp 13 kg som man skulle, hon vägde 2745 gram. Så han var större än henne!

Dom föddes båda två 10 dagar för tidigt!

Kontentan av det hela är, att det spelar ingen roll om du har upp dina 13 kg eller ej. Joakim däremot låg inne till den dagen han var beräknad till, och vägde 3310 gram.



Kram på dig gumman! Och lycka till med foglossningen, jag vet hur ont det kan göra, då jag haft foglossning från första graviditetsdagen på alla tre av mina!



Kram hjärtat

2011-03-14 @ 10:58:10
URL: http://www.sanne.jisadesign.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0