Söndag = Slut på helgen!

Om några timmar är helgen verkligen över, tycker den rann iväg som smör i solsken!!! Fort som bara den har det ju gått! 

Dagen började med att jag kikade på klockan redan vid 7!! HELT OTROLIGT!! När man kan ha sovmorgon och verkligen njuta av den. Men jag gav inte upp, la mig igen och somnade faktiskt om, men vid halv 10 då klev jag faktiskt upp. Blåsan var ju överfull och en liten som kickade på den hela tiden... hade jag inte gått upp, hade det blivit en syndaflod i sängen. Tror inte min sambo hade uppskattat det!!!

När frukosten var intagen, så blev det en tur till lillebror M och låna en liten slant av honom. Gulliga lillebror:)
Sambons lön från Norge väntar på sig lite, så man måste ju som ibland låna, även om det tar emot.

Så iväg och inhandla mat så att det räcker en bra bit framöver, men också bakingredienser... För imorgon ska lilltrollet R och jag ha en bakdag! Vi ska göra special Brownies och Nougat kakor :D Mummsfilibabba är nog det enda jag kan säga!

Under tiden vi roar oss med det, ska jag skicka sambon på massa ärenden... sortering och bärning av kartonger till förådet! Men kan ju tänka att han kommer sitta vid datorn en hel del med ;) Fniss

Vid 15 tiden kom trollet K med sin pappa M och umgicks lite. Sambon och pappa M satte sig vid datorn och kollade på massa "tok" klipp på någon sida och skrattade gott mellan varven. Bra att de kommer överens de två iaf...
Själv så plockade man ju upp alla varor från påsarna, sen vi handlat, pratade med trollet K och myste med honom i soffan en stund. Sen hämtade stora killarna "bobben" som trollet K säger om snowracern. De ska ju ha friluftsdag på skolan på fredag och då skulle han ha med sig den till Nolbybacken.

Precis när trollet K skulle åka hem, så kom lilltrollet R hem efter en helg med sin pappa J. Surrade lite med J och sen satte jag igång med disken, sambon med maten och trollet R satte sig framför tvn och kikade. 

Idag vart det tacos i pita, vilket inte var helt så dumt, ganska gott faktiskt. Enkelt och tar inte allt för lång tid när man är riktigt hungring. Efter det satte jag och trollet R oss framför bollibompa och myste, medans sambon satte sig och spela vid datorn. Sen blev det ju badning och sen nattning för trollet R. Och idag är en såndär dag, då det tar otroligt låååång tid att komma till ro och sova!! suckar... Men han somnar väl tillslut. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0