Utanför samhället!!!

Så ser mitt liv ut just nu!! Jisses vad jag blir irriterad på det svenska samhället!!!

När jag pluggade till kock (2,4år), försvann mina dagar från Alfakassan, vilket resulterade i att jag numer inte har rätt till ersättning ifrån dem. Eftersom jag inte har en arbetsinkomst från de senaste 2 åren. 

Ekonomiskt stöd får jag inte söka från socialstyrelsen, för eftersom jag är sambo numer, så ska han försörja mig!!! Suckar. 

Blev sjukskriven idag pga mina foglossningar, men Försäkringskassan anser inte att jag har rätt till ersättning, då jag inte är anställd eller sjuk från något jobb. Jag går ju ändå bara hemma. 

Läkaren säger att jag är för sjuk och kan få men senare om jag går ut i jobb med foglossningarna.

Så vad säger man... Jag är helt enkelt utanför samhället!!!

KAN MAN BLI LITE MER LESS?!

Kommentarer
Postat av: Susanne Jörgensen

Jag förstår precis vad du går igenom, och visst är det ruttet, det svenska samhället :(

Jag går själv och väntar på att bli utförsäkrad från försäkringskassan :( I 8 år har Jag varit sjuk, gått igenom alla medicinska utredningar, som finns, provade även arbetsträna för några månader sen, vilket inte blev bra, så det slutade med att försäkringskassan avbröt arbetsträningen. I augusti blir jag utförsäkrade, då kommer jag slussas ut till arbetsförmedlingen, men vilka jobb kan jag söka och ta om jag inte för klarade 10 timmar per vecka? Detta kommer resultera i att jag blir tvungen att söka hjälp från socialen, men dom kräver ju oxå att man söker sysselsättning! Så då lär jag inte få några pengar därifrån heller :(:(

Jag har möjlighet att söka stadigvarande sjukersättning, men sannolikheten att jag får det är väldigt liten. Så ser det svenska välfärdssamhället ut idag! Suck! Det slutar väl med att man blir utkastad på gatan med tre barn.



Jag hoppas att allt löser sig för dig Och familjen, och mina tankar går till er!



Många kramar från Sanne "Skånetösen"

2011-03-15 @ 04:08:38
URL: http://www.sanne.jisadesign.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0